My Chatbox

Monday 4 August 2008

Lawatan Ke Mardi pd 24 Jun 2008

Assalamualaikum,wbt, wahai sahabatku ..catatan kali ini saya nak ceritakan pengalaman saya pergi ke lawatan ke MARDI...Sebelum saya mula...saya nak tanya kpd sahabatku2 pernahkah anda melawat MARDI..??...Jika pernah tak pe lah....

Lawatan ke MARDI ini diadakan pada 24 Jun 2008 klau tak silap saya....pelajar yg trlibat adalah 40 org member2 Science and Mathemathics Society dan 3 org guru...saya dan member2 persatuan melawat ke sana ngan menaiki bas berhawa dingin...wahh...eh tak delah.....Kami ke sana dr jam 0800 sampai 1.00 ptg ....

Lawatan ke sana tujuannya nak tau mcmmane proses pengklonan pokok manggis dan nak tau cara2 menghapuskn virus pada makanan dan banyak lagi...sbnarnya ade lagi saya tak bberapa ingat ....klau nak tau berkaitan mardi >>> klik ini


Pada pukul 8pg , kami menuggu bas utk dnaiki....semua ahli2 prsatuan tunggu kat luar sekolah ......Dah smpai bas kami naiklah........slps brtolak kira2 8.30pg .....dlm prjalann....ke MARDI ....kami melalui Kajang dan Serdang....dlm prjalann tue....saya melihat suasana lalu lintas....trfikirlah ssuatu haaa...bginilah suasana lalu lintas dismennjung ....

Smpai je MARDI kira2 lebih kurang 10 min. ..kami turun dr bas ....pas tu berjan kaki ke suatu tempat say trfikir ape tmpt nak pegi nie??? rupa2nye tmpt tak tau ...yg tau tmpt tue ade pameran MARDI dan dewan je serte tandas2....ha..ha...ha saje je..Mula2 masuk dewan ceramah ...duduk atas kerusi pas tu ade pengucap yg nak ucapkn ape yg ade kat MARDI, apa kajian dbuat di sini,dan mcm2 lagi....slps bberape min. kami dberi santapan ringan di sblah dewan ...kami dberi santapan iaitu karipap,kuih dan satu air kotak...

Slps tue kami pegi ke pameran yg tak trletak jauh dari dewan...d ctue kami dpt tau ape produk2 drpd kajian atau penyelidikan MARDI cthnya minyak wangi...sbnrnya ade lagi yg kami dpt tau drpd pameran tue....

Slps bberapa minit kami keluar drpd tempat tue kami naik bas dan brtolak ke satu bangunan yg mempunyai makmal2 penyelidikan dan mmpunyai 2 tngkt ....Masuk dalam tmpt tu waaah...cantiknye....sblm masuk makmal saya dan bberape kawan bergambar.....dah brgmbr kami masuk ke dalam makmal di tngkt prtama...dlm tue para saintis mmbuat kajian/pnyelidikn tentang....tentang...ape saya pun tak berape ingat cos dah lama brlalu...saya truskn ...

Dah mlawat makmal tu ..kami naik atas melawat makmal tngkat atas...diatas say trtarik kerana saya dpt tengok pokok sdg diklonkn...cth pokok2 yg boleh klon adalah pokok padi,pokok manggis,pokok naga...dan len2 lagi....sambil saya tengok yang .smbil2 saya tengok...saya dan kwn2 saya brgambar wah...hbat posing....pas tu kami turunla...

Kami turun utk naik bas utk ke ladang pertanian....dc2 kami dpt tau nama2 pokok yg dtanam dsana...cth nama pokok yg saya tau adalah pokok halau nyamuk,pokok terung pokok , dan len2 lagi sbnarnye ada lagi nama pokok yg saya tau saya dah tak bberape ingat.... slps tu kami pun brtolak baliklah....sblm kami bertolah kami dberikn terung .....

dah smpai kat sekolah kira2 pukul 12.30tghari...kami dberikn 2 terung stp org....say ketika tu penat....haa ..itulah crite /pngalaman saya ke lwtn mardi......ha ape pndpt anda seronok tak ...jika ada ade komen/pndpt/tmbhn dll.sila beri kn saya alu-alukan.....ok ...kpd sahabatku d SEMAI ha inilah cerite saya dcni ...anda juga d alu-alukn beri kome/pndpt/ dlll itu shj ..aslmkm.....

prhatian ...saya mnta maaf jika catatan saya d atas tatabhsa kurang mmuaskn.....jd harap maaf

utk mngetahui lebih lanjut lagi
klik ini ...
dah abis da

0 comment(s):

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Malaysia Super League 2016