My Chatbox

Sunday 17 August 2008

...Hari Keluarga di Port Dickson...


Assalamualaikum apa khabar, sahabatku.Catatan kali ini pula saya nak tulis tentang tajuk di atas...Catatan ni dtulis untuk nak btau kamu penglaman saya ketika dsana..kami ke sana sbb ada Hari Keluaga yg diadakn oleh Jabatan Lembaga Hasil Dalam Negeri.Kami ke sana di Port Dickson pd 2-3 ogos hari Sabtu&Ahad.

Pada 2 Ogos.Saya dan ahli keluarga saya brtolak pd pukul 12.30 lebih.Sblm ke pd kami singgah kejap di Putrajaya utk ke rumah sepupuku.

Slps ke rumah spupu,tnpa brlengah masa kami brtolakla ke pd.Utk pengetahuan kamu, kami ke sana mlalui jln kecil..Dlm perjlnn 2 mngambil masa lbh kurang 2 jam dan ..saya pun tak tau brapa km..jalan yg saya pegi tu tak prnah saya nmpak sblm nie....smpai hampir trtidur2 ..

Bbrape jam kmudian kami telah smpai ke Tiara Beach Resort,Port Dickson dan ayah saya ambil kunci2 bilik utk masuk ke bilik masing2 ..saya masuk bilik dulu then brkemas rehat2 dulu sblm keluar utk minum petang...Seblm keluar saya solat dahulu..

masa minum petang dah tiba
..kami semua turun dan ke restoran nama tempat 2 saya tak ingat...dah smpai dsitu saya ambillah makanan dan minuman .Saya tengok sstengah makanan yg ada tak pernah saya nampak sebelum ni...tanpa brlengah masa saya makanlah......



Slps minum ptg kami ke tempat lapang dimana ada acara2 mnarik.Disitu ada acara2 menarik dan brmacam2 lagi.Untuk pengetahuan kamu , saya ikut acara iaitu baling plastik brisi air ke dlm tong dr jrk jauh slps acara tu saya peserta2 mengambil hadiah Selepas habis acara tu kami balik ke resort utk brsiap sprt mandi,bersolat dan sbgnya utk brsiap utk smbutan hari keluarga pd mlm tu.Di bilik itu saya buka hadiah ..rupa-rupanya radio dan lampu suluh 2in1.


pd pukul 8mlm lebih, kami ke restoran sbb ade hr kluarga.Pd mlm tu didkn cabutn brtuah dn mkn mlm.Dah je smpai sana kamimakan dahulu dn acara cabutn brtuah brmula,Suasana pd mlm tu memang .meriah.


jam 2200 lebih ,smbutn Hari Keluarga dah habis,kami balik ke bilik masing2.dan tidur.saya rasa trganggu ketika hendak mlelapkn mata.


Keesokn hari,saya bangun dan solat subuh, kemudian mandi dan lain2 lagi.Selepas itu,kami turun dan ke restoran untuk bersarapan.Saya bersarapan dengan roti,& lain2lagi.Selesai sahaja bersarapan, kami bergambar2 utk kenangan bersama..


kemudian,kami bertolak balik ke rumah pada pukul 12.30 lebih.Kesimpulannya,hari Keluarga adalah kenangan manis bersama keluarga saya.Itu sahaja dar saya,sekian asslmkm....


Catatan Ini dtulis oleh penulis blog ini pd Jam 0105 pd 17 Ogos 2008,bersamaan 15 Syaaban 1429H.Jika ade komen/pendapat/ulasan dll sila klik pautan pada bawah tajuk catatan ini

catatan ini ditambah pd 18 Ogos,16 Syaaban 1429H,jam 1528,

2 comment(s):

Anonymous said...

lagi bagus review nie ade gambar skali..akan jadi menarik =)

Afiq Fahmi said...

to 'Anonymous':

terima kasih =). Insyallah, saya akan improvekan lagi pos blog sy. Terima Kasih melawat blog sy =) =D

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Malaysia Super League 2016