My Chatbox

Friday 6 March 2009

Pengalamanku bertanding dalam 'World Maths Day '09'


Assalamualaikum wbt....kepada kawan2ku & para pelawat....

Hari ni aku nak tulis pasal..pengalamanku bertanding dalam World Maths Day ’09..tah ape nama pertandingan tu....

..hah korang dah ke buka laman web ‘World Maths Day’ tu....tapi pertandingan tu dah habis da..ia berakhir pada 5hb Mac ’09 jam 7 malam....maaflah sebab tempoh ni aku sibuk dengan Karnival Sukan di sekolah aku.

..bagi yang dah layari tu....tak apa lah...klau yang dah menyertai tu..Tahniahlah aku ucapkan sebab menyertainya!!..bagi yang belum tu,ada peluang tahun depan..klau nak sertai tu pun..kene lah pandai2 rancang masa utk bertanding dan merancang untuk bELaJaR!!....hah takut2 abai pulak pelajaran..lagi2 yang menghadapi peperiksaan besar...Ok..Ok dah lah lebih-lebih pulak aku....

Ok..sepanjang pertandingan tu bermula, ada macam-macam perasaan yangku alami..ada yang gembira..ada yang tertekan....hah nak tau kenapa aku tertekan ketikaku bertanding?nanti aku beritahu korang..ok kejap pertandingan tu bermula jam 7 malam,3 Mac & berakhir pada 7 malam 5 Mac..2 hari pertandingan tu..tapi aku bukan guna semua masa tu nak bertanding dengan orang lain seluruh dunia..setiap permainan yang bertanding ada 4 orang yang bertanding termasuk kita yang bertanding....

Pertandingan tu macam-macam negara yang aku bertanding, contohnya Malaysia,British, Amerika Syarikat, Australia, China & lain-lain lagi....yang kerap aku lawan adalah negara British..tah kenapa?..mungkin ramai pelajar-pelajar sana yang bertanding kot..

..Malaysia pun ada..ada satu pelajar ni dari Malaysia memang powerlah..dia jawap 31 soalan dalam masa 60 saat..agaknya dia jawap setiap soalan dalam masa 2 saat jer..memang powerlah ..nak tengok soalan lagi lepas tu nak kira lagi..nak taip diatas keyboard lagi.. adui...budak yang main tu dari SMKA Maahad Hamidiah..”eh sekolah tu join pertandingan tu di peringkat sekolah ke??”tanya aku ketika tu aku bertanding dengannya... paling maksimum aku jawap sepanjang pertandingan tu aku boleh jawap 26 soalan sahaja dalam masa 60 saat....

Ok...ketika bertanding tu ada perasaan tertekan & ada yang gembira....ketika aku tertekan bila aku nak jawap soalan tu tiba2 tertekan no. yang lain pulak, sebab lain pulak..aku jawap dengan salah..selepas tu..aku tidak dapat menewaskan pelajar di luar negara yang tengah bersaing sengit utk merebut siapa tempat pertama dalam permainan tu & aku tidak dapat menewaskan pelajar Maahad Hamidiah....pelajar perempuan lagi tu....aduh....

..yang aku gembira ketika pertandingan tu..yang mana aku dapat menewaskan pelajar lain dalam permainan tu, selepas tu aku dapat menewaskan satu atau dua pelajar walaupun pada awal permainan dia lebih jauh dari aku..tiba-tiba diakhir permainan aku dapat menewaskan mereka....hahaha..AKU BANGGA SEBAGAI RAKYAT MALAYSIA!!

..ok aku tak nak cerita panjang-panjang pulak..nanti membebankan aku pulak..Ok..pada 5 Mac tu merupakan hari terakhir utk brtanding..hari tu aku dapat bertanding pada awal pagi dan lewat petang..pukul 6 lebih..pada masa yang sama...ada pulak latihan perbarisan rumah hijau...aduh..aku nak bertanding lagi....aduh tapi aku dapat bertanding jugak pada pukul 6 ptg tu sampai bertandingan tu ditamatkan...

Selepas pertandingan tu ditamatkan, laman web ‘World Maths Day ‘09’ memaparkan markah aku statistik aku spanjang pertandingan tu.....ok ni lah markah aku



J u m l a h s o a l a n d i j a w a p d e n g a n b e t u l: 2240 soalan
M a k s i m u m j a w a p a n d i j a w a p d a l a m m a s a 6 0 s a a t: 26
K e t e p a t a n/k e c e k a p a n: 93.57%
J u m l a h p e r m a i n a n d i m a i n : 122 permainan




Hah itulah statistik dan markah aku....
Hah kalau korang ada sertai pertandingan tu.... boleh beritahu(di ruang komen blog) berapa & katagori permainan (sekolah/persendirian) boleh lah kongsi sikit kat ....hehehe.. kalau sibuk savekan alamat blog ni nanti masuk kemudian

Hmm...sekolah Al-Amin yang menyertai pertandingan tu adalah teng..,nik e.a. dan aku.....itu jer yang aku tau....yang lain-lain mungkin ada ikut...tak tahu la....kalau ada lagi yang ikut..kalau boleh beritahu lah(di ruang komen blog)...kalau sibuk savekan alamat blog ni nanti masuk kemudian...........

Ha....itu sahaja yang aku ceritakan....jika ada sebarang komen....beri je lah

Assalamulaikum wbt...........

4 comment(s):

[TQ]SILO said...

hahaha
ana punyer skor lg baik man
45 high score haha

Afiq Fahmi said...

hah tahniah lah mad....

Afiq Fahmi said...

ana dpt jawap 1800 lebih jwpn ngn btul.....

Afiq Fahmi said...

mad...jp skolah nta smka maahad join hari matematik sedunia kan...ana tau tim ana lwn ngn banat skolah nta tu

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Malaysia Super League 2016