My Chatbox

Tuesday 24 March 2009

Earth Hour....apa tu?








Assalamualaikum wbt kuucapkan kpd sahabat2ku & para pelawat....


seperti yangku cakapkan pos sblm ni, bahawa aku akan pos tentang Earth Hour ni...
.

ok..selepasku layari laman web Earth Hour & laman web berkaitanya....aku dapat tahu apa Earth Hour yg sebenar, bagaimana nak menyokongnya dll....


hah..kini aku nak tulis apa yang aku faham tentang tu...
.

semua yang aku kata tu datang dari perkataanku....& info2 yang aku tahu tu semua aku keluarkan dari mulutku..

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Earth Hour tu diadakan untuk mengundi untuk dunia atau "menyokong demi menyelamatkan planet bumi kita dari pemanasan global" hah tu ayat aku....apa yg aku faham dari maksud itu....


Earth Hour itu diadakan bermula di Sydney, Australia pada pukul 8.30-9.30mlm(waktu Malaysia). Dirai serentak di 84 negara, 2848 bandar(sumber Earth Hour).


Earth Hour tujuannya mengundi untuk bumi dengan menutup suis. Maksudnya pada pukul 8.30mlm mula menutup suis yang bermaksud kita menentang pemanasan global.Jika kita tidak menutup lampu bermaksud kita tidak menentang pemanasan global(sumber Earth Hour)


Earth Hour ni diraikan oleh semua negara yang terlibat...."tengok bilangan negara 84 jer macam bukan semua negara kot...negara yang dirai mungkin ada sebab kot"itu ayat aku....




ia dirai tak kira bangsa, semua peringkat umur & latar belakang ada kesempatan untuk menggunakan suis sebagai undi..


ia diadakan oleh pihak-pihak & badan-badan tertentu....di sana. Aku dah baca apa badan-badan & pihak-pihak yang mengdakannya....rujuk laman web Earth Hour kalau ada bnyk masa..


ia diadakan bukan saja-saja yer....ia buat untuk tujuan yang baik...tujuannya utk kebaikan kita jgak...klik pautan ini


Earth Hour ni kita boleh tunjukan sokongan pelbagai cara seperti seperti memuat turun wallpaper
komputer, meletak banner di blog/laman web sendiri, mencetak poster & sebagainya >>(Support Earth Hour)

Jadi,marilah kita sama-sama mengambil kesempatan ini untuk masa depan kita di planet ini..UNDI UNTUK BUMI!!!!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


hah..itu sahaja nak aku cakapkan jer aku tak nak cakap bnyk2 aar.. maaflah sebab kadang2 aku bagi link Earth Hour takut2 kesuntukan masa,kdng2 mencuri masa korang nak layari laman web Earth Hour...Aku nak nasihatkan lah klau nk layari web ni atau layari perkara2 lain, pastikan korg tak ada keje lan yg lebih penting drpd melayari internet sprt belajar, keje yg nak hantar sok...dsb




Assalamualaikum....

0 comment(s):

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Malaysia Super League 2016