My Chatbox

Thursday 2 April 2009

Selamat Hari Lahirku yg ke-17,tapi aku tak bangga sangat aar

Assalamualaikum wbt kuucapkan kepada sahabatku & para pelawat....


hari ni....hari yang menggembirakan bagi aku, awal pagi rasa gembira, tak gembira sangat la...
aku tak nak nak beritau jelas-jelas....lain-lain perasaan keluar, astaghfirullah 'alazim..


hari ni (2 Apr '09 bersamaan 6 Jamadilakhir 1430H, hari khamis) merupakan hari kelahiran ke-17....tapi aku tak bangga sangat dengan hari jadi ni....aku malas nak raikan hari jadi aku....hehehehe....walaubagaimanapun hari tersebut aku sanggup berpuasa sunat....mula-mula nak rancang tak nak puasa pada hari tersebut, tapi diakhir rancangan, aku merancang nak puasa sunat..


oleh itu, aku bersyukur kepada Allah swt kerana memberi peluangku....astaghfirulah 'alazim takut lak nak sebut....& aku harap dimurahkan rezeki & diberkati hidup.


hari jadi sendiri ingat!! Maulid Nabi Muhd SAW ingat ker?mestilah aku ingat....sebab tu aku malas & tak nak raikan hari jadi aku, kalau nak raikan boleh jugak, tapi ada hadnya & jangan melampau-melampau....


sebelum tibanya hari tersebut, aku nantikan sesuatu dari persekitaranku, tapi apa yangku fikirkan masalah itu ini itu ini yang berselisih & berkait masalah sana sini dalam hidupku sebelum tibanya hari itu....tak tau nak kata apa....sabar je lah yer


bila tibanya hari lahirku, aku mula mengubah diriku menjadi baik.....& di situ lah aku fikir mana kesilapan ku,tetapi belum tentu lagi aku menjadi lebih baik di hari kemudian, itu lah yang aku fikirkan....rasa rugi pulak kalau tak buat perubahan bila hari yg istimewa buat diri sendiri


aduh....dah la berumur 17 tahun....semakin hari,semakin mendekati maut. Dalam Al-Quran sendiri sudah dinyatakan bahawa setiap yang bernyawa itu pasti akan merasai mati,Astaghfirullah 'alazim............sebab itu lah aku tak nak besar-besarkan hari lahir.


apa lagi yangku rasai ialah yang aku ni nak masuk alam awal dewasa. tambahan pula, aku sebagai abang senior di sekolah, jadi aku patut mendidik mereka..& aku merasai bahawa di situ lah aku menentukan masa depan, mula lah nak fikir nak masuk mana selepas SPM....


itu sahaja yang aku cakapkan,aku malas nak cerita tentang bagaimanaku ketika hari tersebut....aku tau bagaimana suasana hidupku ketika hari tersebut....

setakat itu sahaja yangku ucapkan....

apa2 komen,ucapan buatku dipersilakan....

assalamualaikum............

0 comment(s):

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Malaysia Super League 2016